Subject: FW: Palun minu nimele Deltas ja JIRAs
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Thu, 20 Jun 2024 13:45:33 +0300

From: Liina Talistu <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 20, 2024 10:59 AM
To: Tuuli Tsahkna <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Valla tn 8 detailplaneeringu edastamine kooskõlastamiseks

Tere

Edastan Alajõe küla Valla tn 8 ja selle lähiala detailplaneeringu 
korrigeeritud lahenduse. Allpool vastused esitatud märkuste osas.

1. Planeeringuga kavandatakse riigiteega ristuvate tehnovõrkude rajamist. 
Palume täiendada planeeringu seletuskirja lisades sobivasse kohta 
täpsustuse, et riigiteega ristuvad tehnovõrgud tuleb rajada kinnisel 
meetodil (vt meie seisukohtade p 7).

Täpsustus lisatud p 10.1 Elektrivarustus ja p 10.3 Veevarustus alla.

2. Mitte kavandada tehnovõrke riigitee alusele maaüksusele (Joonised nr 1 ja 
2), vt ka meie seisukohtade p 7 viidatud juhend.

Veetrass ja elektrikaabel viidud POS 5 koosseisu ja ei ole enam teemaal, 
sidevarustusest loobutud.

3. Kui planeeringuga kavandatakse tehnovõrkude rajamine, mille olemasolev 
liitumispunkt asub väljaspool planeeringuala (nt sidevarustuse liitumispunkt 
Jõe tänaval), tuleb planeeringu vastaval joonisel (või lisamaterjalides*) 
näidata ära planeeringuala teenindamiseks vajaliku rajatava tehnovõrgu 
asukoht selle kogupikkuses. Me ei saa nõustuda lahendusega, kus riigitee 
alusele maaüksusele kavandatud sidetrassi lõpp-punkti pole näidatud (Joonis 
3).
* Nt täiendav skeem, mis on koostatud Maa-ameti geoportaali väljavõttele 
(ortofoto).

Sidevarustust detailplaneeringuga ei kavanda, jääb üle õhu pakutav teenus.

P 10.2 lisatud lause "ELASA võrguga ühendamist detailplaneeringu raames ei 
kavandata. Projekteerimise raames sidevõrgu kavandamisel tuleb lähtuda 
Transpordiameti juhendis „Nõuded tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale 
kavandamisel“ toodud põhimõtetest."

4. Planeeringu seletuskirja p 10.4 käsitletakse planeeringuala 
kanalisatsiooni lahendust, mis mh sätestab, et kuni Alajõe küla 
ühiskanalisatsiooni väljaehitamiseni on uute elamukruntide kanalisatsiooni 
lahendamiseks ainus võimalus lekkekindlate kogumismahutite paigaldamine. 
Palume lisada planeeringu seletuskirja sobivasse kohta märkus, et 
kanalisatsiooniehitiste kuja ei tohi ulatuda riigitee alusele maaüksusele 
(vt meie seisukohtade p 9).

P 10.4 Kanalisatsioon alla lisatud tehnilistest tingimuste tingimustes p 9 
tulenev "Reovee kanalisatsiooni kavandamisel tuleb vältida 
kanalisatsiooniehitiste kujade sattumist riigitee teemaale, kuna kuja on 
kanalisatsiooniehtistest lähtuva keskkonnaohu võimalik ulatus (VeeS § 133, 
134, 136, 137). Seejuures tuleb välistada ka reovee võimalik sattumine 
riigitee kraavidesse (sh kraavidesse, millele on riigitee kraav 
eelvooluks)."

5. Võimalusel lisada planeeringu materjalidele Eesti Lairiba Arenduse 
Sihtasutuse poolt väljastatud tehnilised tingimused nr TT2950 või edastada 
need meile tutvumiseks koos korrigeeritud planeeringu materjalidega.

Saadan infoks, kuid hetkel planeeringulahenduses sidevarustust ei lahenda.

Lugupidamisega

Liina Talistu
Geoinfospetsialist
Alutaguse Vallavalitsus
+372 56 203 048 <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
www.alutagusevald.ee

19.06.2024 00:17 Tuuli Tsahkna kirjutas:

Tere!

Saatsin just meie dokumendihaldussüsteemist arvamuse / kooskõlastamata 
jätmise kirja.

Korrigeeritud planeeringu versioon palu saata otse mulle – 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  – 
kuna lähen alates järgmisest nädalast puhkusele, siis üldaadressile saadetud 
kirju mulle menetlemiseks hetkel enam ei omistata. Kuni käesoleva nädala 
reedeni saan seda siiski ise menetleda.

Tervitades

Tuuli Tsahkna

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

Tel: +372 5807 3001

Transpordiamet <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn